Je reageert op een huis via Thuiskompas. Hoe gaat het dan verder?

We krijgen regelmatig vragen over hoe het verder gaat als je via Thuiskompas reageert op een huis van Domesta. Hieronder lees je wat er gebeurt:

Hoor je niets?

Helaas, dan sta je niet op plek 1.

Je staat op plek 1

  1. Je krijgt een mail dat je op plek 1 staat.
  2. Je geeft door of je het huis nog steeds wilt huren of niet. Dit kan tot de datum zoals die in de mail staat.

Let op!
Reageer je niet of te laat? Dan zien we dit als weigering. We blokkeren je inschrijving dan voor 3 maanden.

Je wilt het huis niet meer huren

Laat dit zo snel mogelijk weten. Dan bieden we het huis aan de volgende kandidaat aan.

Je wilt het huis nog huren

  1. Voeg binnen 5 dagen documenten toe aan je persoonlijke pagina op Thuiskompas. In de mail staat welke documenten dit zijn. 
  2. Je kunt al een afspraak maken om het huis te bekijken. Dit doe je met de huidige huurder.
  3. Wij controleren alle documenten.
  4. Is alles in orde en voldoe je aan de voorwaarden? Dan krijg je een aanbieding van het huis. Dit gaat via de mail.
  5. Je laat ons definitief weten of je het huis wilt huren of niet. Je mailt dit naar klantadviseurs@domesta.nl. Reageer je niet of te laat? Dan zien we dit als weigering.

Accepteer je het huis? 

  • We bellen om een afspraak te maken.
  • Tijdens de afspraak loop je samen met de opzichter door het huis. Je krijgt daar de sleutels. 
  • Ook teken je dan het huurcontract en alle andere stukken. 
  • En je betaalt de eerste huur via pin

Veel plezier met je nieuwe huis!

Je reageert op een huis via Thuiskompas. Hoe gaat het dan verder?

Wat vind je van deze inhoud?

Nuttig Niet Nuttig